پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر

ساخت وبلاگ

در این مقاله قصد داریم در خصوص ساخت انواع استخر نکات مهمی رو منتشر کنیم، استخر یک سازهٔ نگهدارنده‌ی آب است که به منظور تفریح و ورزش به‌کار می‌رود. استخرها هم می‌توانند توکار باشد هم روکار؛ به شکل سازه‌ی خودایستا ساخته شوند یا به عنوان بخشی از یک ساختمان یا ساختارهای دیگر. در ادامه مقاله ساخت استخر عمومی و خصوصی را توضیح خواهیم داد:

جهت مشاوره تخصصی ساخت انواع استخر عمومی با کارشناسان فنی ما ۰۲۱٧٦٧٠٠٤٣٧ تماس حاصل فرمایید.

معرفی انواع مختلف استخر :

استخر خصوصی

استخر خصوصی ممکن است در یک باغ، داخل ساختمان یا زیرزمین آن ساخته شود. میانگین اندازه‌هایشان بین 3.7 در 7.3 متر تا 6.1 در 12.2 متر متغیر است.

استخر عمومی

بیشتر استخرهای عمومی مستطیلی هستند، با 20 تا 25 متر طول. اندازه، شکل و عمق‌شان متفاوت است و ممکن است دارای آبشار مصنوعی، فواره، دستگاه موج‌ساز و پل باشند.

استخر قهرمانی

این استخرها باید با استاندارهای فینا، فدراسیون بین‌المللی شنا، مطابق باشند؛ یعنی لازم است 25 در 50 متر طول، حداقل 1.35 متر عمق و به اندازه 8 لاین عرض داشته باشند. این استخرها عموماُ داخل ساختمان هستند تا گرمایش و نور لازم فراهم شود. معمولاُ دارای تخته‌های آغاز، زمان‌گیری دیجیتال، صفحه‌نمایش نتایج، بخش گرم و سرد کردن بدن و غیره هستند.

استخر اینفینیتی

این نوع استخر معمولاُ در اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های مجلل یافت می‌شوند. در استخر اینفینیتی جریان داشتن آب بر یک لبه یا بیشتر، جذابیت بصری همانند ورود به اقیانوس یا آسمان ایجاد می‌کند. یک آب‌بند کوچک زیر سطح استخر قرار می‌گیرد، جایی که لبه‌ی آن به انتها می‌رسد. آب ریخته شده روی آب‌بند، قبل از اینکه به داخل استخر پمپ شده و برگردد،‌ زیر آب‌بند جمع می‌شود.

ساخت انواع استخر

روش‌های ساخت انواع استخر

طراحی و اجرای استخر ها باید به گونه ای باشد که با معیار مقاومت در برابر نفوذ آب تنظیم شده در استاندارد بریتانیا مطابق باشد 8007:1987. بر این اساس: «طی دورهٔ 7 روزهٔ آزمایشی، افت کلی سطح آب بعد از ایجاد امکان تبخیر نباید از یک پانصدم میانگین عمق مخزن پر بیشتر باشد، 10 میلی‌متر یا دیگر میزان مشخص‌شده. در حالیکه طراحی استخر و روش‌های ساخت انواع استخر متفاوت‌اند، نوعاً سیستم‌های فیلتر و لوله‌کشی مشابه دارند.

فیلترکردن استخر

سیستم‌های فیلتر کردن استخر مختلف هستند، مانند:

فیلترکردن استخر به روش دیاتومه (DE)

قادر به فیلتر کردن ذراتی به کوچکی 5 میکرون هستند و در عین حال، گران‌ترین گزینه است و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند.

فیلترکردن استخر به روش شنی

آب را از بستر یک فیلتر شنی با فشار عبور داده و از انتهای آن از طریق یک سری تیوب‌های جانبی خارج می‌کنند. چنانکه فیلتر شنی پر از خرده‌آشغال‌های استخر ‌شود فشار بر فیلتر بیشتر شده و جریان آب کم می‌شود تا جایی که نیاز به بکواش است.

فیلترکردن استخر به روش کارتریج

آب از ماده‌ی صاف کننده‌ای عبور می‌کند که خرده‌آشغال‌ها را می‌گیرد. اگر مثل فیلتر شنی بارها نیاز به تعویض نداشته باشد، مقرون به صرفه است.

روش ساخت انواع استخر

تفاوت اصلی بین انواع استخر، روش ساخت آبگیر یا حوضچهٔ آن‌هاست. در ادامه به معرفی روش های ساخت انواع استخر میپردازیم:

ساخت استخرهای روکار

این استخرها آسان‌ترین و ارزان‌ترین نوع برای ساختن هستند و معمولاً به شکل کیت‌های پیش‌ساخته‌اند. هر چند موضوع مهم در این گونه استخرها ایمنی است به این دلیل که به سختی می‌توان داخل استخر را از اطراف آن دید.

ساخت استخرهای فایبرگلاس

پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس را می‌شود به شکل حوضچه با مشخصات مورد‌نیاز درآورد. یک حفره در زمین کنده می‌شود، لوله‌کشی‌های لازم در آن قرار داده شده و استخر را با ماسهٔ زبره در آن حفره قرار می‌دهند تا دقیقاً درون آن جاگرفته و ثابت شود. قسمت اطراف استخر که کنده شده را دوباره پر می‌کنند و معمولاًسازهٔ سیمانی اطراف آن قرار داده و می‌پوشانند.

ساخت استخرهای ورق وینیل

یک حفره در زمین ایجاد می‌شود و یک قالب دیواری فلزی، پلاستیکی یا چوبی در فضای احاطه‌کننده قرار داده می‌شود. ماسهٔ زبره را در انتهای حفره می‌گذارند و یک ورق وینیل به دیواره اطراف استوار می‌شود. این روش از طرح توکار ارزان‌تر است اما دوام کمتری دارد زیرا ورق آن هر 10 سال نیاز به جایگزینی دارد.

ساخت استخرهای گانیتی

وقتی حفره ایجاد و لوله‌کشی جاگیر شد، چهارچوب مشبک از میلگرد نیز قرار داده می‌شود. این چهارچوب را با پوشش سنگین گانیت اسپری می‌کنند که مخلوطی از سیمان و شن است. ماله‌ی نرم روی آن کشیده و می‌گذارند تا به عمل بیاید. کار این استخر با پلاستر، رنگ بتنی، کاشی، بتن دانه‌نمایان (قرار دادن بتن قبل از برداشتن پوستهٔ رویی خمیر سیمان برای نمایان کردن دانه‌های درشت تزئینی آن) یا فایبرگلاس تمام می‌شود.

ساخت استخرهای بتنی

این نوع استخر به گانیت شبیه است اما به جای اسپری گانیت، در چهارچوب چوبی فلزی سیمان ریخته می‌شود. روش جایگزین برای دیوارها وجود دارد که با بلوک‌های سیمانی ساخته شوند. این روش، از تکنیک‌های گانیت که پیشرفته‌تر شده اند، رواج کمتری دارد.

موارد دیگر نیز ممکن است در ساخت انواع استخر به کار روند: برآمدگی‌ها یا طاقچه‌های استراحت در استخر کانال‌های سرریز تخته‌ سکوهای شروع نردبان شامل انواع: وصل شده به حوضچهٔ استخر؛ تعبیه شده و توکار؛ کاشی‌کاری شده، ثابت و از جنس استیل ضد زنگ.

کاشی روی جایی که گچکاری یا با ملات همتراز شده، وقتی کاشی استفاده می‌شود باید عمل‌آورده شده و بعد در معرض هوا گذاشته تا خشک شود. کاشی‌ها باید کمتر از 3درصد جذب آب و بیشترین مقاومت را در برابر لغزندگی داشته باشد تا برای این موقعیت به ‌کار رفته شود. چسب و دوغابی که برای بسترسازی و دوغاب‌ریزی کاشی به کار می‌رود می‌تواند در برابر آب استخر و مواد شیمیایی مقاومت کند در غیراین‌صورت دوام طولانی مدت آن در معرض خطر قرار می‌گیرد. نوع چسب و دوغاب به کار رفته بر چندین عامل استوار است. مانند:

- نوع کاشی‌کاری - کیفیت شاهخط آب - مواد شیمیایی به کاررفته برای تصفیه و نگهداری آب - طراحی استخر و محل کاشی‌کاری

دو نوع عمدهٔ وسیلهٔ بتونه‌کاری برای درزگیری در ساخت استخر وجود دارد:‌ - درزگیری مبتنی بر اپوکسی - درزگیری با پلی‌سولفید سخت‌شده

خطوط در ساخت استخر خطوط تقسیم‌بندی، خطوط راهنما و خطوط هشدار را می‌شود در طراحی چیدمان کاشی با رنگ متضاد جا داد. رنگ‌های مرسوم شامل سفید، سیاه،فیروزه‌ای و آبی می‌شود. به دلیل ایمنی،‌ رنگ‌های تیره برای کف استخر معمولاً به کار نمی‌روند زیرا دیدن آن در عمق آب سخت است. کاشی‌های تورچاپی مخصوص را می‌شود برای خط یا علامت عمق به کار برد.

استیل ضدزنگ یکی از نکات مهم در ساخت انواع استخر استیل ضدزنگ استخر می باشد، به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص، ابزاری با طیف گسترده و خدمات حیاتی برای صنعت، بازار تفریح و سرگرمی و دیگر بخش‌ها فراهم آورده است . بیشترین ویژگی که عموماً بر آن تکیه می‌شود خاصیت مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و ظاهر آن است. هر چند فواید دیگری نیز داراست: مثل قابلیت پایین احتباس باکتریایی و مقاومت در برابر آتش‌سوزی و تورق و شکل پذیری در مقایسه با فولاد کربن‌دار. با وجود این ویژگی‌ها، هنگام انتخاب درجهٔ خاصی از استیل ضدزنگ برای موقعیت‌هایی مثل محیط استخر دقت لازم است در غیراین‌صورت ممکن است زنگ‌زدگی تنشی به وجود بیاید. اگر به منظور استفاده در سازه‌های خاص باشد انتخاب درست اهمیت حیاتی دارد زیرا قصور در این امر باعث آسیب و خرابی می‌شود. نه تنها در سازه‌ها بلکه در موارد دیگر نیز در بر می‌گیرد مثل براکت‌های پشتیبان آرم تبلیغاتی.

محیط ساختاری استخر به خاطر حرارت زیاد، تعداد کاربران و مواد شیمیایی ضدعفونی کننده، می‌تواند موقعیت‌های بسیار پرفشار ایجاد کند. ترک‌خوری خوردگی تنشی ممکن است تحت ترکیب این شرایط اتفاق بیافتد: - سطح فشار بالای اعمال شده در اجزاء و عناصر(بر آمده از فشار اعمال شده یا تنش باقی‌مانده از جوشکاری یا شکل دادن اجزاء) - آسیب‌پذیری درجات استیل - محیط تنش‌زای خاص ترک‌خوری خوردگی تنشی فقط به عناصر در جو استخر مربوط می‌شود نه آنهایی که کاملاً در آب استخر فرو رفته‌اند.

پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر...
ما را در سایت پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر دنبال می کنید

برچسب : ساخت استخر, ساخت انواع استخر, استخر, نویسنده : آرامش seawater بازدید : 179 تاريخ : شنبه 26 مرداد 1398 ساعت: 16:40

مسلما هیچکس نیست که بتواند وسوسه آب تنی در هوای گرم تابستانی را نادیده بگیرد. افرادی که دارای خانه های ویلایی و فضای مناسب برای ساخت استخر خصوصی هستند ، حتما ایده ساخت استخر خصوصی به ذهنشان رسیده است. با بالا رفتن هزینه های ساخت و افزایش قیمت متریال و مواد اولیه ساختمان سازی، برای بسیاری از افراد این پرسش به وجود آمده است که آیا می توان با هزینه مناسب ، استخر خصوصی در خانه خود داشته باشند؟

هزینه ساخت استخر خصوصی

هزینه ساخت استخر خصوصی وابسته به اندازه زمین است و همچنین نوع طرح و نقشه مورد نظر نیز در قیمت ساخت آن نیز تاثیر به سزایی دارد. مسلما اجرای طرح های ساده تر ، به دلیل نیاز به مواد اولیه و متریال کمتر، هزینه کمتری نیز در بر خواهد داشت. اما در این مورد نگران نباشید. در صورتی که مدیریت ساخت استخر خود را به طراحان و سازندگان زبده بسپارید، علاوه بر اینکه در وقت و زمان شما صرفه جویی می شود، به دلیل اینکه تمامی مراحل ساخت استخر خصوصی نیز با برنامه ریزی و آگاهی کامل صورت می گیرد ، هزینه و قیمت ساخت آن بسیار کاهش می یابد.

جهت مشاوره تخصصی طراحی و اجرای استخر با کارشناسان فنی ما ۰۲۱٧٦٧٠٠٤٣٧ تماس حاصل فرمایید.

پس اولین گامی که باید در این جهت بردارید، انتخاب یک شرکت مناسب برای اجرای این پروژه است. با انتخاب صحیح طراحان و اجرا کنندگان خود می توانید علاوه بر پیاده کردن طرحی شکیل و زیبا برای استخر خانه خود، مقدار کمتری نیز بابت ساخت آن هزینه کنید.

[caption id="attachment_7440" align="aligncenter" width="600"] ساخت استخر خصوصی[/caption]

هزینه ساخت استخر خصوصی وابسته به اندازه زمین و نوع طرح و نقشه مورد نظر دارد

محل مناسب برای ساخت استخر خصوصی

با پیشرفت تکنولوژی و نامحدود شدن امکانات، این روزها نمی توان گفت که برای ساخت استخر خصوصی نیاز به مکان یا محل خاصی هست. شاید شما هم از نزدیک ویا در کلیپ های منتشر شده در شبکه های مجازی، استخرهایی را دیده باشید که در طبقات بالای برج ها ساخته شده و حتی کف آن شیشه ای است. پس نمی توان گفت که برای ساخت استخرخصوصی محدودیت وجود دارد. به طور کلی در مناطق سردسیر معمولا استخر ها به صورت سرپوشیده و در مناطق گرمسیر نیز در حیاط و یا در مناطق روباز ساخته می شوند. لازم به ذکر است که محل استخر باید به گونه ای باشد که در طول روز ، نور آفتاب به آن بتابد. به عنوان مثال در صورتی که استخر به صورت سرپوشیده ساخته می شود بهتر است که سقف آن شیشه ای بوده و یا دارای پنجره های آفتاب گیر باشد. این قضیه علاوه بر اینکه به گرم تر شدن محیط کمک می کند، آب استخر را نیز تا حدودی ضد عفونی خواهد کرد. همه می دانند که نور آفتاب یک ضدعفونی کننده طبیعی است.

[caption id="attachment_7442" align="aligncenter" width="600"] استخر خصوصی[/caption]

ساخت استخر خصوصی با طرح هایی شگفت انگیز

شکل و مدل در ساخت استخر خصوصی

در گذشته استخرها تنها به یک شکل و مدل دیده می شدند. برای ساخت استخر خصوصی و یا عمومی ، باید زمین حفر شده و با استفاده از بتن ، بلوک های سیمانی و ... آب بندی و ساخته می شد. اما امروزه می توان در هر نقطه و محلی که در گذشته حتی به فکر انسان نمی رسید، استخر ساخت. در حال حاضر برخی از شرکت ها اقدام به ساخت استخرهای آماده کرده اند و برای نصب آن دیگر نیازی به حفر زمین و بتن ریزی نخواهد بود. لازم به ذکر است که این گونه استخرها هنوز از لحاظ جایگاه و کیفیت با استخرهای کلاسیک برابر نیستند. تنوع ، درجه مقاومت ، کیفیت و زیبایی استخرهایی که توسط افراد متخصص در محل ساخته می شود هنوز بسیار بالاتر از استخرهای از پیش ساخته شده است. به طور کلی شکل و مدل در ساخت استخر خصوصی بستگی به مقدار بودجه شما دارد. هرچه اندازه استخر بزرگتر بوده و یا طرح های نامتعارف تری داشته باشد، هزینه ساخت آن نیز افزایش می یابد.

حفظ حریم در ساخت استخر خصوصی

محوطه ای که استخر در آن ساخته می شود باید به گونه ای باشد که حریم خصوصی در آن رعایت شده و دید مزاحم نداشته باشد. این قضیه یکی از ویژگی های مهم در ساخت استخر خصوصی است . افرادی که تمایل دارند از امکانات استخر شخصی استفاده کنند مسلما تمایل به راحتی و آسایش دارند به همین دلیل پیاده کردن طرح استخر و اجرای پروژه آن در محل مناسب یک اصل مهم است.

[caption id="attachment_7441" align="aligncenter" width="600"] ساخت استخر خصوصی متحرک[/caption]

ساخت استخر خصوصی با کف متحرک

استخرهای شگفت انگیز

هرچه بیشتر به جلو پیش می رویم ، شگفتی سازی مهندسین و طراحان بشر بیشتر می شود. تا چند سال گذشته کسی فکرش را نمی کرد که بتوان در خانه استخری داشت که به راحتی تغییر کاربری دهد و به پارکینک ماشین تبدیل شود یا بتوان در بالای برج صد طبقه شنا کرد و از لابه لای دیواره شیشه ای آن، ساختمان های اطراف و مردم و را تماشا کرد. همه اینها به لطف هوش ، نبوغ و ذکاوت انسان است. برای ساخت استخر خصوصی خود مشاوره بگیرید. در صورتی که تمایل به ساخت استخر خصوصی در خانه خود دارید ، بهتر است که ابتدا با مشاورین حرفه ای و زبده در رابطه طرح های پیشنهادی خود و همچنین مقدار هزینه مورد نیاز صحبت کنید که در حین کار با مشکل مواجه نشوید. شرکت صدای آب دریا با داشتن مجرب ترین و حرفه ای ترین کارشناسان فنی ، شما را در این راه یاری خواهند کرد.

پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر...
ما را در سایت پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر دنبال می کنید

برچسب : ساخت استخر خصوصی, استخر خصوصی, هزینه استخر, نویسنده : آرامش seawater بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 20 مرداد 1398 ساعت: 13:40

خرید تجهیزات استخر

ما به شما گام به گام کمک میکنیم تا تجهیزات استخر شنا خود را از میان چندین برند متفاوت به درستی انتخاب کنید به عبارتی ما در کنار برند خود برندهای دیگر را پیشنهاد می دهیم،چرا؟ پاسخش ساده است چون یک برند ممکن است دارای فیلتر استخر با کیفیت باشد و آن یکی دارای پمپ با کیفیت. با مطالعه این مطلب در مورد خرید تجهیزات استخر، اطلاعات خوبی کسب خواهید کرد.

نکات کلیدی در انتخاب تجهیزات استخر

به طور کلی از فروشنده بخواهید که اختلاف قیمت ها در گرو چه چیزی است! به عنوان مثال مابین یک پمپ 1 اسب استخری و یک پمپ یک اسب معمولی تفاوت قیمت شایانی وجود دارد اما بهتر نیست به مشخصات آنها نگاه کنید و از ما بپرسید چرا انتخاب ما باید پمپ استخری باشد؟! مورد بعدی که باید برای شما مهم باشد مخصوصا برای کسانی که دارای موتورخانه های در محیط استخر هستند و یا موتورخانه های در محیط صداگیر ساختمان دارند میزان صدای پمپ ها می باشد.

بی صدا بودن پمت استخر شنا

اکثر فروشندگان از واژه بی صدا یا سایلنت در کنار تمام پمپ های استخری استفاده می کنند، استفاده از این واژه بسیار آسان است اما مشورت با مجریان استخر با تجربه در اینجا بیشتر به کمک شما می آید،شاید پیش خودتان بگویید که مگر چقدر قرار است صدا تولید شود و جواب ما به شما این است که سیستم و تجهیزات استخر شما در شبانه روز نیاز دارد چندین بار استارت بخورد حالا تصور کنید که یکی از زمان های شروع به کارها در ساعت 2 یا 3 با مداد باشد.

انتخاب سایز دقیق پمپ و فیلتر استخر

اگر شما پمپ خود را نسبت به فیلتر بزرگتر بگیرید باعث اختلالاتی در نظم سیلیس های درون فیلترتصفیه استخر می شود و یا اینکه فیلترهای استخر در بعضی از سایزها از مقاومت کمتری برخوردارند که این موضوع به یک یا دو برند محدود نمی شود. اینکه فیلتر شما در سایز بزرگ بهتر است شیر از بغل باشد یا شیر از بالا و یا اینکه نحوه پرکردن سیلیس در آن چگونه با توجه به اینکه باید از سیلیس درشت و ریز به نسبت استفاده شود،همه و همه نیازمند تجربه می باشد.

انتخاب سیلیس برای فیلتر تصفیه استخر

بهتر است با دقت مضاعفی انجام شود،سیلیس فیلترشنی نباید کلوخه و شود و ته فیلترشنی سفت شود زیرا باعث از بیت رفتن فیلترتصفیه استخر شما می شود لازم به ذکر است که شما به عنوان یک خریدار شاید این موضوع را 1 تا 2 سال دیگر متوجه شوید پس باید در هنگام خرید تجهیزات استخر دقت شایانی کنید.

پمپ جت جکوزی یا پمپ ماساژ جکوزی

حال به سراغ پمپ جت جکوزی یا پمپ ماساژ جکوزی می رویم پمپی که اگر به درستی انتخاب نشود لذت ماساژ جکوزی را به طورکامل از بین می برد و اگر از ادواتی مانند لرزه گیز و ... همراه با آن استفاده نشود می تواند به خط لوله شما آسیب بسیاز زیادی برساند و صدا را همراه با لرزش تولید کند. اما یک نکته حائز اهمیت است آن هم اینکه باید پمپ ها چند فاز باشد را به طراح استخر خود بسپارید. حال اینکه شما از میان تجهیزات گندزدایی آب استخر کدام را انتخاب کنید کمی با پیچیدگی مواجه می شوید بهتر است برای این بخش بودجه بیشتری صرف کنید زیرا باعث می شود در آینده پشیمان نشوید.کلرزن نمکی،سیستم ازن یا یووی ازن،کلرزن خطی و... همه و همه برای گندزدایی آب استفاده می شوند و باید با توجه به نیاز شما انتخاب شوند. اما سایر ادوات و تجهیزات استخر مانند آبنما،چراغ و گریل ها و ... علاوه بر سلیقه باید نظر طراح یا مشاور شما 02124521645 در آن همراه باشد زیرا خرابی هر کدام از این وسایل باعث صرف هزینه زیادی برای شما در آینده می شود.

کلام پایانی جهت انتخاب تجهیزات استخر

به طور کلی در هنگام ساخت استخر فقط به راه اندازی آن و لذت بردن از آن فکر نکنید همه تمرکز خود را بر روی این موضوع نگذارید که آن را خیلی ارزان و سریع راه اندازی کنید، به هزینه نگهداری از تجهیزات هم فکر کنید. هم اکنون می توانید قبل از راه اندازی استخر و خرید تجهیزات استخر با کارشناسان 02124521645 شرکت ما www.seawater.ir بطور رایگان مشورت کنید.

پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر...
ما را در سایت پایگاه فروش و خدمات طراحی و اجرای استخر دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات استخر, استخر, وسایل استخر, خرید تجهیزات استخر, نویسنده : آرامش seawater بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 2 مرداد 1398 ساعت: 16:57